ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH                                                              w Łomży                                                           

Spis treści niniejszej strony
Tydzień Zdrowia Psychicznego i Fizycznego

 

Możecie zajrzeć na mylomza.pl

i poczytać o nas: https://mylomza.pl/artykul/tydzien-zdrowia-w-zss/935233.amp

 

Zgodnie z rekomendacją Ministerstwa Edukacji Narodowej rada samokształceniowa i "śmiałe wyginanie ciała",
a także warsztaty taneczne zostają odwołane. Wszyscy wiemy,

że ZDROWIE PRZEDE WSZYSTKIM i NA PIERWSZYM MIEJSCU.

W wolnej chwili zapraszamy do obejrzenia naszego filmu o zdrowiu: 

https://youtu.be/G2Wf5iR3NZ0

 

 

 

Joanna Wejs-Pruszko, Edyta Darmetko

Co dla mnie jest ważne?

                                                                    Wartością jest to, co jest ważne i cenne dla danej osoby,

co stanowi jej cel, który jest ogólnie akceptowalny

przez społeczeństwo.

 

             W związku ze zbliżającym się TYGODNIEM ZDROWIA razem z naszymi uczniami i uczennicami, podczas zajęć, będziemy zastanawiać się, co jest dla nas w życiu ważne, jakie wartości są nam najbliższe. Dzięki temu możemy budować w nas samych, jak i w naszych podopiecznych większe zrozumienie dla siebie nawzajem. Wiedząc, jakie wartości są nam wspólne będzie także łatwiej dojść do rozwiązań problemów klasowych na co dzień.

 

           ZADANIE KONKURSOWE

Przygotowanie karty prezentującej wybrane przez siebie wartości. Po jednej stronie karty niech będzie napisane słowo, a po drugiej powinien znaleźć się rysunek, grafika, kolaż do danej wartości (stworzone obrazki mogą być dosłowne, abstrakcyjne - co wam w duszy zagra).  Zadanie może być realizowane indywidualnie, w parach lub w grupach.

Zachęcam wychowawców, opiekunów, nauczycieli, dyrekcję szkoły oraz rodziców  do stworzenia swoich kart!

Pomocniczo do pobrania:
- Wymiary karty: 10x10 cm  szablon
- Lista wartości, z której możecie skorzystać  lista

      Termin  12 marca 2020r

 

Konkurs jest organizowany przez Instytut Myślenia Pozytywnego,

a nagroda są prowadzone przez specjalistów warsztaty dla 4 wybranych szkół.

Damy radę sprawić, żeby właśnie do was przyjechali! 

 

Joanna Wejs-Pruszko, Edyta Darmetko

Co najbardziej kochamy...? 14 luty

 Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych

 podczas zajęć z psychologiem szkolnym oraz języka angielskiego

 zastanawiali się nad tym, czym jest miłość i co najbardziej kochają.

Życząc miłości, zrozumienia i akceptacji zapraszamy do obejrzenia naszych zmagań.

                             

 

Efekty naszej pracy możecie obejrzeć w galerii ---- TUTAJ

 

 

Joanna Wejs-Pruszko

Radzenia sobie z zachowaniami u dzieci z niepełnosprawnością wkraczającymi w okres dorastania.

 

Dnia 18.12.2019, odbyło się spotkanie dla rodziców i nauczycieli dotyczące radzenia sobie z zachowaniami 
u dzieci z niepełnosprawnością wkraczającymi w okres dorastania.

 

 

Dlaczego warto edukować?

 

Edukacja dzieci z niepełnosprawnością jest kluczowa w rozwoju poczucia własnej wartości oraz pozytywnego obrazu samego siebie. Im lepiej nasze dziecko rozumie siebie oraz procesy jakich doświadcza, tym czuje się bezpieczniej w życiu oraz łatwiej nawiązywać mu trwałe i wspierające relacje z innymi osobami.

 

Rodzicu, edukacja seksualna dzieci to nie tylko wsparcie go w procesie jego dojrzewania i dorastania, ale przede wszystkim najlepsza ochrona jaką możesz dać swojemu dziecku.

Im dziecko starsze tym stopień kontroli treści jakie dziecko ogląda, kontaktów jakie dziecko ma, spraw osobistych się zmniejsza i w zdrowym modelu wychowawczym kontrola rodzicielska zmienia się naturalnie w samokontrolę dziecka, które dzięki przekazanym w okresie wczesnego dzieciństwa wartościom, drogowskazom moralnym oraz wiedzy potrafi dokonywać własnych wyborów w życiu nastoletnim. Dlatego jeśli jesteś rodzicem dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, pamiętaj by nie bagatelizować tematu uświadomienia dziecku jakie zagrożenia może spotkać na swojej drodze z obszaru nadużyć na tle seksualnym w życiu realnym, ale też w świecie wirtualnym. W dalszej części poradnika zostaną szczegółowo opisane zagrożenia z jakimi może się spotkać Twoje dziecko oraz wskazówki, jak na dany temat porozmawiać, by nie przestraszyć dziecka, nie zbudować mu negatywnego obrazu seksualności, lecz wyposażyć w niezbędną wiedzę i wsparcie tak by w przyszłości samodzielnie potrafiło stawiać granice, co jest dobrym lub złem zachowaniem, dotykiem, kiedy ktoś wyrządza krzywdę na tle seksualnym w świecie rzeczywistym lub sieci.

 

Seksualność jest niezbędna dla zdrowego ogólnego rozwoju, a umiejętność wsparcia dzieci i młodzieży w przekazywaniu pozytywnej wiedzy z obszaru edukacji seksualnej jest szalenie ważne dla rozwijania w nich takich komponentów jak całościowy rozwój człowieka, relacje, umiejętności osobiste, zachowania i zdrowie seksualne, a także poczucie pewności siebie w społeczeństwie i kulturze.

 

Zajęcia poprowadziła Pani Kinga Kucala - specjalista z Instytutu Myślenia Pozytywnego.

 

 

Joanna Wejs-Pruszko

Podsumowanie akcji "Nie hejtuję - reaguję" - 2 listopada - 5 grudnia.

Ogólnopolska kampania edukacyjno-profilaktyczna przeciwko cyberprzemocy i hejtowi -"Nie hejtuję - reaguję" - 5 listopada - 2 grudnia

LIKE- BUDKA i LIKE-owe skrzydła

Zachęcamy wszystkich uczniów do uważnego słuchania na zajęciach dotyczących właściwego reagowania w sieci.

W poniedziałek (25 listopada) swoją wiedzę będzie można zweryfikować, odpowiadając na pytania i otrzymując LIKE.

LIKE- BUDKA i LIKE-owe skrzydła pozwolą wzlecieć i uwiecznić to na zdjeciu klasom,

które prawidłowo odpowiedzą na trzy pytania!

A może nauczyciele i rodzice również podejmą to wyzwanie?

Wyniki już wkrótce w naszej galerii.

Małgosia Łopińska i Joanna Wejs-Pruszko

 

UWAGA konkurs! "Nie hejtuję - reaguję"

 UWAGA konkurs!  "Nie hejtuję - reaguję"

Zapraszamy uczniów klas SP, którzy wzięli udział w zajęciach w ramach programu,  do udziału w konkursie na najlepszy plakat, zwracający uwagę na problematykę cyberprzemocy ze szczególnym uwzględnieniem roli świadka. 

Zasady konkursu:

  • Zadaniem uczestnika/ uczestników jest stworzenie plakatu zwracającego uwagę na problematykę cyberprzemocy ze szczególnym uwzględnieniem roli świadka.
  • Plakat powinien zostać wykonany w formacie A2, wymiary 420x594 mm, przy użyciu dowolnej techniki- dopuszczalne są również techniki łączone oraz użycie programów graficznych.
  • Prace mogą być wykonywane indywidualnie lub w grupach maksymalnie 3-osobowych.
  • Plakaty należy wykonać do 30 listopada 2019r.

Zachęcamy do udziału w konkursie.

 

Projekt jest elementem ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej przeciwko cyberprzemocy, hejtowi i mowie nienawiści „Nie hejtuję- reaguję”, realizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach projektu dofinansowanego ze środków Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

 

Joanna Wejs-Pruszko, Małgorzata Łopińska

Akcja: "Nie hejtuję - reaguję"

Uczniowie naszej szkoły (klasy 2 oraz klasy 4-6) na zajęciach z psychologiem oraz na lekcjach informatyki, wezmą udział w projekcie "Nie hejtuję - reaguję".

Projekt jest elementem ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej przeciwko cyberprzemocy, hejtowi i mowie nienawiści „Nie hejtuję- reaguję”, realizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

 Celem projektu jest zwiększenie świadomości dotyczącej problemu hejtu, cyberprzemocy oraz mowy nienawiści, ze szczególnym uwzględnieniem roli świadka w tych procesach.

Uczniowie poprzez prezentacje filmu, dyskusji na forum oraz ćwiczeniach w grupach:

  • zapoznają się z pojęciami hejt oraz mowa nienawiści;
  • będą kształtować oraz promować postawy empatyczne;
  • zostaną uwrażliwieni na problem obrażania w internecie;
  • dowiedzą się o sposobach reagowania - ofiar oraz świadków.

 

 

Projekt jest elementem ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej przeciwko cyberprzemocy, hejtowi i mowie nienawiści „Nie hejtuję- reaguję”, realizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach projektu dofinansowanego ze środków Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zajęcia specjalistyczne z psychologiem

"Kto jak nie my!" - tak brzmi hasło wszystkich wspaniałych uczestników zajęć z psychologiem szkolnym,

którzy jesienią uczą się i ćwiczą:

- rozpoznawać i eksponować swoje mocne strony;

- nazywać i rozpoznawać emocje swoje i innych osób;

- sposoby komunikacji bez przemocy;

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć, kliknij ------> TUTAJ

 

Joanna Wejs-Pruszko

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )