ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH                                                              w Łomży                                                           

Rok szkolny 2018/19

Joanna Wejs - Pruszko

psycholog

Spis treści niniejszej strony
Motywacja do pracy.

 Motywacja jest siłą popychającą nas do działań, powodującą, że nawet gdy czujemy się już zmęczeni, pomaga nam dotrwać, dokończyć rozpoczętą czynność.

Może pochodzić z zewnątrz, albo wypływać z nas samych, naszych potrzeb.

Podczas zajęć z psychologiem szkolnym, uczniowie bardzo trafnie wskazali czynniki motywujące do pracy
i do osiągnięć, które wspólnie poparliśmy przykładami i posegregowaliśmy.

Aż chce się wrócić do zajęć i do pracy:-)

Zapraszam do obejrzenia fotogalerii, kliknij -----> TUTAJ

 

Joanna Wejs-Pruszko

Bądźmy poszukiwaczami autorytetu

     Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Łomży biorą udział w programie "Bądźmy poszukiwaczami autorytetu"

pod patronatem Ministra Sprawiedliwości i Funduszu Sprawiedliwości.

Głównym celem programu jest poznanie definicji i cech autorytetu oraz podejmowanie wspólnych decyzji.

     W ramach realizacji programu odbędą się zajęcia z uczniami, spotkanie z rodzicami oraz nauczycielami.

 

Zapraszam do obejrzenia fotogalerii, kliknij -----> TUTAJ

 

Koordynatorzy:

Joanna Wejs-Pruszko

Justyna Nitkowska

My także mówimy: #WalczDaniel !!!! - listopad

#WalczDaniel !!!!

        Społeczność Zespołu Szkół Specjalnych w Łomży to brygada prawdziwych wojowników, którzy każdego dnia podejmują walkę o wzmacnianie swoich mocnych, a przezwyciężanie słabych stron. 

Dziś z uśmiechem wsparcia, gestem siły i hasłem : #walczDaniel mówimy:

warto być, warto żyć, nie poddawać się i choć Cię nie znamy osobiście, zależy nam na Tobie!

 

Walczymy w  odpowiedzi na prośbę opiekuna Daniela, pracownika Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży, który pisze:

- "Jestem opiekunem wyjątkowego chłopca o imieniu Daniel, któremu życie dało w kość. Historia Daniela w skrócie to: zaniedbania rodziców, umieszczenie w Placówce Opiekuńczo- Wychowawczej, rozłąka z rodzeństwem, śmierć ojca i najgorsze - choroba nowotworowa. Dwukrotna chemia, po której jest już Daniel wyniszczyła jego organizm, ale przede wszystkim psychikę. Daniel podjął decyzję, której nie potrafię zaakceptować. Odmawia dalszego leczenia, zabierając sobie tym samym szansę na życie – pisze w mediach społecznościowych Arkadiusz Rzepnicki. - I tu moja prośba o pomoc... Chcę zaatakować Daniela pozytywną energią przekazaną od Ciebie. Mimo, że być może go nie znasz, pozwól mu uwierzyć, że jest ważny i potrzebny na tym świcie. Daj mu siłę do walki."

"Cała Ja, Cały Ty. Jaki jestem? Jaka jestem?"

Miesiąc grudzień to nie tylko czas przedświątecznych przygotowań, to świetna okazja do zmian w naszych postawach oraz stosunku do siebie samych. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach pt: Cała Ja, cały Ty. Jaki jestem? Jaka jestem”, prowadzonych przez psychologa szkolnego, podczas których poznawali czym są zdolności, umiejętności i zainteresowania, rozpoznawali swoje mocne strony oraz kształtowali obraz siebie korzystając z informacji zwrotnych od swoich koleżanek i kolegów.  

Zapraszam do obejrzenia zdjęć w naszej fotogalerii - kliknij ------>TUTAJ

Joanna Wejs-Pruszko

 

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego - 10 października

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego w naszej szkole postanowiliśmy przypomnieć sobie o swoich mocnych stronach. Mając na myśli nie tylko to, co mówią i myślą o nas inni, ale przede wszystkim naszą ocenę samych siebie, na drzwiach klasopracowni zawiesiliśmy krótkie hasła odzwierciedlające nasze myśli. Pomiędzy zajęciami odbył się apel podczas, którego zadeklarowaliśmy udekorowanie drzewa, jabłkami z wypisanymi naszymi pozytywnymi cechami. Drzewo symbolizuje naszą społeczność, w której każde jabłko wnosi bardzo wiele, każde jest wyjątkowe i bez niego, to drzewo nidy nie będzie takie samo.

Dobrze, że jesteś!!!!!     

Zdjęcia obejrzyj -------> TUTAJ

 

 

J. Wejs- Pruszko, J. Nitkowska 

  

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego-10 października 2018

10 października 2018 – Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

 

„Ten, kto chce pozostać w dobrym zdrowiu,

Powinien unikać smutnych nastrojów

I zachowywać radosny umysł”

Leonardo da Vinci

 

                       Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele,

 

                    10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego.  Korzystając z tej okazji serdecznie zachęcamy do refleksji nad własnym zdrowiem, nie tylko tym fizycznym, ale także codziennym samopoczuciem, poziomem energii życiowej, gotowością do tworzenia dalekosiężnych planów, optymizmem, aktywnością, zadowoleniem z siebie.

                     Zastanówmy się, czy podczas wyodrębniania życiowych priorytetów jako jeden z nich obraliśmy siebie samych? Czy wśród codziennych obowiązków zagospodarowaliśmy chociaż pół godziny właśnie dla siebie. Czy JA jest kartką, na której spisujemy scenariusz kolejnych dni, czy zostało zepchnięte do roli marginesu?

Pamiętajmy, że zdrowie fizyczne i psychiczne wywierają na siebie wpływ, są partnerami w tworzeniu jakości naszego życia. Każdy z nas jest członkiem np rodziny, związku, relacji, społeczności, klasy,  zgrupowania, zespołu.

 

JESTEŚMY WAŻNI DLA INNYCH, BĄDŹMY WAŻNI DLA SIEBIE SAMYCH.

Tego wszystkim Państwu życzymy.

 

Joanna Wejs-Pruszko

Justyna Nitkowska

Adaptacja dziecka w szkole - wrzesień 2018
opis dokumentutypdata

Adaptacja dziecka w szkole -prezentacja

pptx12-12-2018[ Pobierz ]
1 660 kB
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )